torsdag 28 oktober 2010

Spårning

Åkte ut och la spår till lilleman, ett på 200 m och ett på 300 m och sen ett på 150 m, dock så visste han inte riktigt vad han sysslade med idag, hittade attrapperna men det var mer tur än skicklighet, gick ett spår och påbörjade det andra men avbröt, så det blev en promenad med lek och lite apporteringsövningar istället, gick ju bra det med. Förstår bara inte riktigt varför det blev som det blev, men tänkte att jag ska lägga ett lite kortare spår imorgon och se om han hänger med då, han hade väl bara en dålig dag kanske, jag vet inte.

Idag har vi även hunnit med lite trimmning, stackars Mac, men han verkar ju ändå tycka att det är ganska mysigt att hålla på, dock inte att klippa mellan trampdynorna, men det skulle inte jag heller tycka var så värst skönt ;-)

Har ju fått pm:et från Örebro utställningen och det är 11 anmälda collies och 5 ponar! :-) Hoppas på att få se några fina hundar! Mac är så redo han kan bli, ska skölja av benen på lördag bara, regn = lera = brun collie ;-)

Och idag blev ju Mac faktiskt hela 9 månader!! Vart tar tiden vägen?! Jag hämtade ju nyss hem honom! Men det har tydligen gått 7 månader!! Herre min gud..
Men det har varit underbara 7 månader och många, många fler ska det bli!! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Josefines Blogdesgner