torsdag 7 oktober 2010

FINT!

Nu har jag donat i lägenheten och satt upp gardinstänger + gardiner och fint blev det, lite snett men det ger jag blanka fan i rent ut sagt och ser folk att det är snett så får jag väl förklara att jag inte riktigt har längden inne för att pyssla med sådana aktiviteter därav resultatet, men jag är mäkta stolt över mig själv i alla fall! :-) Mac har ju varit en ängel när jag har farit fram med diverse verktyg, går och lägger sig och vet att han ska hålla sig på avstånd när jag skriker och svär, jag har inte riktigt humör för sånt här när det inte går bra ;-) Men nu är allt på plats och humöret på topp! =)
Ska börja plocka ihop två hyllor och en kontorsstol som vi köpte igår också så är nästan allt på plats, sen blir det nog imorgon jag får ta en storstädning och börja organisera alla blommor och sånt trams som jag har köpt, ojoj så rooligt! :D

Har hunnit med lite hundträning också, tog lite linförighet, platsliggning, ställande och sitt - stanna - inkallning när jag var ute på promenaden och det nyaste vi har kommit på ; LÖVKRIG! Det måste vara det roligaste med hösten och jag längtar mig galen tills snön kommer, hur kul kommer inte det bli? Och det är ju underbart och se en hund som upplever sin första höst :-) Jaga löv, jag har ju trots allt en kamp/jakt/fågel/vatten-hund så det kan ju inte bli bättre, haha.

Lövkriget går mest ut på att jag kastar upp löven i luften och Mac hoppar upp och ska fånga ALLA och blir galen när han bara får upp ett par stycken i munnen, så man måste ju göra det massor av gånger ;-) När jag sen tycker att det räcker så tar han en munfull löv och jagar mig så jag ska kasta dom, eller så ställer han sig bara framför mig och släpper löven och kollar "under lugg" på mig för att jag ska kasta dom, sööthund! <3

Det är så vi roar oss på hösten, hur gör ni andra? =)


Nej! Nu ska jag sätta fart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Josefines Blogdesgner