söndag 17 oktober 2010

Full rulle!

Idag har det varit full rulle hela dagen.. Började i natt med att jag skulle köra hem pappa och Seija från en 50-års fest, upp vid halv 2 och sen hemma igen vid halv 4, bums i säng och sen upp igen vid halv 9 för att göra iordning mig själv och Mac inför lydnadskursen på klubben, vid 10 började den. Gick bra idag, vi körde lite ställande och läggande under gång och sen pratade vi mest. Fick dock feedback, bra feedback! När jag lägger Mac så lägger han sig ju snett, inte önskvärt, och jag belönar med leksak och jag har alltid kastat den åt höger, så då är det väl bara naturligt att han lägger sig lite snett åt höger för att komma till belöningen så fort som möjligt? ALDRIG tänkt på, men det är ju klart som korvspad nu när jag tänker på det, så hädanefter blir det belöning bakåt eller kamp framför honom, så ska vi nog få rätsida på det där så småningom :-)

Sen bar det iväg på sökträning i Kolbäck och träffa Trixa, Birk, Lton, Mrbus, Robin och Loka, alltså nästan hela släkten, trevligt värre! Mac var inte riktigt på topp idag, men med tanke på dom senaste dagarnas aktiviteter + lydnadkurs på morgonen + att han inte sov hela natten (OCH fick gå upp tidigt som han haaataaaar) så gör det inget att han var lite loj. Såna dagar kan ju alla ha :-)


Nu blir det lugnt för Macsmack ett par dagar, bara vara och köra lite små korta kontaktövningar och "utställningsträna" lite, men annars ska han bara få vara valp! Ta det lugnt, leka, ha lövkrig osv. Förutom kursen på tisdag då.. men vi vilar upp oss nu, har varit intensivt nu på sista tiden och inget fel med det, men man måste ju kunna ta det lite lugnt också!

Men nu blir det dusch och sen soova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Josefines Blogdesgner