onsdag 13 oktober 2010

Bra dag :)

Blev en tripp till Linde idag, passade på att hälsa på Malin och hennes 2-åriga aussie hane Arrak, han och Mac gillar varandra skarpt så vi släppte dom så fick dom leka lite medans vi snackade lite skit. Arrak har ju den bästa lekplatsen i väärlden, vilket innebär: Ner i diket (som är fullt med vatten) och upp på lerhögen och ruuuulla! Skit kul, eller hur? Mac följer efter men det där med att rulla sig... Nämen då tar Arrak saken i egna händer och tacklar omkull honom så han rullar runt, toppen.. Min hund är numera inte sobel, utan trefärgad... ;-) haha, blir ett bad imorgon!

Efter den lekstunden var det inte mycket energi kvar i Mac så han sov som en stock och vaknade för två timmar sen? Det var väl dags att kissa så ut på en ganska kort kvällspromenad och så in och sova igen, han snusar sött lillen :)

Nu har jag iaf planerat in lite inför framtiden! Den 31:a blir det ju utställning här i Örebro, lite surt att han går som junior då och därmed officiellt och så är det en inofficiell, meeeen det är ju inte så mycket att göra åt. Sen blir det Rättvik den 14:e november och det är en officiell, kul att se hur det går då! :-) Blir hela valpkullen som åker, ännu roligare! Och sen har jag planerat in min och Mac's debut i LK1 och det blir antingen den 4:e december eller den 12:e, vi får se hur det ser ut med planerna längre fram, men läääängtar! Ska bli kul och se hur lillen reagerar när det är på riktigt (och jag med för den delen;)) Men men, det ordnar sig nog! Hoppas ju inte på ett första pris, det är mer för att se hur vi ligger till och hur Mac reagerar, hur jag reagerar och hur allt fungerar. Och få se hur många DK man gör ;-) haha.

Har ju i alla fall kommit på att så gott som alla momenten sitter, så hur svårt kan det vara? ;-) Hmmm...

Mac har ju redan somnat och jag tror jag ska följa hans exempel...Zzzz... :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Josefines Blogdesgner