lördag 9 oktober 2010

Kurs

Ja, då har vi haft kurs igen då! Härligt. Begav oss till ÖBK klockan halv 10 för att kolla in agilitytävlingen och miljöträna lite och det gick hur bra som helst, skönt! Bra start så att säga ;-)

I och med att det inte är hur många kurstillfällen som helst så går vi igenom alla momenten till lk1 och sen får vi öva till nästa gång och förra gången var det ju ställande under gång och det körde vi idag också och sen gick vi vidare till läggande under gång och Mac är ju gullig, haha, han lägger sig ner och kollar på mig och undrar vad sjutton jag håller på med? Lägga sig ner mitt i allt liksom, Matte haaallåååå vi skulle ju gå? Men han ligger allt kvar min lilla korv :-) Ska bara öva på att han ska ligga rakt, han lägger sig gärna snett, men men, övaövaöva!

Sen tränade vi att gå slalom massa tallrikar med gottit på; märgben, köttbullar och diverse och det gick underbart! Mac sneglade inte ens på maten utan han gick klockren fot med ögonkontakt, UNDERBART! Instruktören blev allt lite imponerad, men sa att jaaa.. sådär ska vi ju inte göra! Tanken var ju att vi skulle visa förbudsorden ;-) haha, men men...

Sen blev det lite träning på hundmöten även det gick kanon, vad har jag gjort för att förtjäna denna gullunge?! duktig!!

Och sen blev det lite språngmarch och då tyckte ju Mac att "JAAA, matte vi kööör på!" sen var han borta? Haha, linförigheten där satt ju inte så bra, men vi har ju bara testat det 1 gång tror jag så det var väl inte så konstigt, men vi fick till några språng iaf.

Tandvisning, Instruktören håller en hund och föraren går runt och tittar på tänderna på dom andra hundarna och vad gör Mac när det är min tur?! Han ställer sig på bakbenen och skriker! Snacka om svartsjuk. Jag har nog nåt att jobba på va? Hmm..


Men nu ska jag städa lite, men jag har VÄRLDENS BÄSTA HUND! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Josefines Blogdesgner