torsdag 30 september 2010

Utställning och flytt!

Då har vi varit på utställning i Lindesberg två dagar i rad :-)

Började med en inofficiell med samma domare som på hans första utställning för fyra månader sedan :-)
Här kommer kritiken från henne:

Mycket tilltalande hane, vackert uttrycktsfullt huvud, vackra ögon, långt kraftfullt nosparti, något tunn i underkäken, välburna öron, bra hals, välplacerad skuldra och överarm, kort stark rygg, tillräckliga vinklar bak, rör sig med långt steg från sidan men fortfarande något valpigt, härlig päls på gång, trevligt temprament, välvisad.

Och här kommer kritiken från andra dagen med domare Åka Cronander:

Tilltalande helhet, välskuret huvud med bra ögon+öron, fint uttryck, tillräcklig hals, mycket välkroppad för åldern, goda vinklar, tillräcklig benstomme, bra päls, rör sig väl för åldern.

Kan ju säga att jag är HELNÖJD! med hunden, kritiken, mig själv och allt annat! Han skötte sig strålande, blev lite grinig andra dagen och ville inte stå stil och så, men det kan jag förstå :-)

Så det slutade med HP, BIR, BIG-1 första dagen och HP, BIM andra dagen, då var det en gullig blå tik som vann =)


Nu ska jag fortsätta städa och ge min SNYGGA ;-) hund lite extra kärlek för det har han förtjänat!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Josefines Blogdesgner