torsdag 9 september 2010

Kennelläger och lydnad!

I helgen var vi iväg till kennellägret i skultuna och det var såå KUL!

Började på lördagen med sökträning hos Monica som har pappa Robin och han var ju lika snygg som vanligt ;-) Vi var 4 valpar och två storebrorsor och sen mamma och pappa, så nästan hela ligan var samlad. Började med att Robin fick visa upp sig och han var ju fantastisk! Sedan var det dom andras tur och jag har ju bara kört sök med Mac en gång tidigare men alla valpar var kanonduktiga! Superkul! Storebröderna var ju också duktiga såklart =)

Sen blev det hemfärd till Skultuna och Åsa och pratade massa skit och sen tränade lite lydnad, dom större vuxna tränade momenten till klass 1 och vi småttingar tränade mest kontaktövningar, dom var ju ganska så trötta :-) Sen blev det grillning vid sjön och alla hundarna fick springa lös, det första Mac gjorde var förstås att ramla så han skrapa upp hakan och sen hoppade han rakt i sjön, han är ju inte riktigt klok den där...

Efter en lååång dag blev det hem till Maya och sova, Mac fick tillbringa natten med brorsan Chico och vi hade lite svårt att hålla koll på vem som va vem om jag ska vara ärlig, men så söta var dom ju!

Söndagen bjöd på spårträning och lite trimmning och vi körde spår på fält, vilket mac aldrig hade gjort, men det grejade han ju kanon =) Och sen maaassaaa skitsnack innan det blev dags att bege sig hemåt, en KANONHELG!


Igår blev det dags för sök igen, hos monica... Hastigt blev det bestämt, men varför inte? Dom var ju så duktiga sist så vi tänkte att vi kör igen, och det blev lika lyckat denna gång, KUUUL! Jag blir ju totalimponerad!

Idag så begav jag och Jill oss till klubben och tränade lite lydnad och Jill körde lite agility med Zheeba. Mac var ju en stjärna idag också och jag får nästan tårar i ögonen för jag blir så glad! åh! duktig är han. Körde linförighet och ögonkontakten var sååå bra! Nu körde jag bara utan förhoppningar och bara gick, det gick ju kanon! Så jag testade att springa, det gick ju också kanon! Och lite läggande och stanna osv. skitduktig kille har jag!

Sen skulle vi gå hemåt igen men då började dom med skott, AHA! tänkte jag, då ska vi se vad lillen säger, det sket ju han totalt i.. YES! skönt. DUKTIG HUUUND! fy fan, han är så bäst!


Nu blir det att städa och laga mat och sen ska jag väl trimma honom lite inför tävlingen på lördag =)=) Håll tummarna!

Ha en bra daaaaag, för det har VI!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Josefines Blogdesgner