onsdag 1 september 2010

oupps...

Länge sen sist! Får ju lite dåligt samvete när man har en sån fin blogg och inte skriver, men jag har varit upptagen, får skylla på det ;-)

Tränar Mac för fulla muggar, håller på och donar hemma och Mamma har varit på besök från Danmark och hälsat på..

Kom på här för någon dag sen att Mac tydligen har fattat det här med linförigheten bra mycket bättre än jag trodde! Klockrena stopp och vändningar och platsliggningar och sen inkallning till sidan, IMPONERAD!
Var med Linda på klubben och hon körde rallylydnad med yoshi så jag tänkte att jag skulle testa lite med linförigheten i och med att jag har tagit det väldigt lugnt med den, ska den sitta så vill jag inte stressa med grunderna, men tydligen hade han fattat galoppen snabbare än jag trodde ;-) Superkul! Vi har ju kört väldigt mycket med kontaktövningar så ögonkontakten är väldigt bra, dock så blir han lite stirrig när det är mycket rörelser omkring, men det är träning som gäller. Stolt över min lilla kille!

I helgen bär det av på kennelläger i västerås, ska bli såå himla roligt att träffa alla! Ska även hem till Mac's pappa första dagen, super kul att träffa Monika och Robin igen! Längtar mig galen :-)

Sen den 11:e blir det rasspecial i uppsala-trakten, Mac ska naturligtvis vinna hela baletten ;-) Drömma kan man ju!
Sen blir det linde 25-26:e september, inoff första dagen och off andra dagen, han går ju fortfarande inoff men vad fan, dom är ju lite större dom off så jag tänkte att det kan ju vara kul att testa om inte annat, vet dock inte hur många valpar som är med där i och med att inoffen är dagen innan, kan tänka mig att dom flesta går på den, men vad sjutton, utan konkurrens lär det ju gå ännu bättre ;-) haha.

Nej, nu ska jag ta fram dammsugarn och köra lite, borstade Mac igår på vardagsrumsgolvet efter han hade levt rövare i skogen och det skulle jag ju aldrig ha gjort, haha ;-) Men det fixar vi.

Det 19:e är det valvaka också och då har Jill lovat att vara hundvakt, ska ju tydligen på nån sorts fest då, vet inte riktigt hur jag ska klara mig utan min gullhund så länge? Separationsångest! Det är väl inte bara hundarna som drabbas va? ;-) Men macen tycker nog bara att det är roligt att komma bort från jobbiga matte nån gång.. haha!


Vi hörs! (nån gång.... ;-))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Josefines Blogdesgner