tisdag 4 januari 2011

Härlig dag!

Dagen började med att vi stack iväg till banken och handlade massa mat, nu är frysen proppfull! och kylen för den delen. Sen blev det lite pyssel här hemma och lite träning med lilleplutt! Håller på att träna att han ska kunna ligga på sidan och att jag ska kunna lägga ner honom i den positionen utan att han spänner sig som en galning och ser sådär olycklig ut. Han accepterar det ju men jag skulle vilja ha en hund som tycker att det är ganska skönt att ligga på sidan och bli klappad och friserad osv. Men lägger jag ner honom går det icke! Så det har vi tränat lite på, gick ganska bra i alla fall. Lite att jobba på, men man kan ju inte ha en helt perfekt hund! ;-))

Kvällsrundan gick jag med jenny och Kia och Kias jycke Balder. Mycket trevligt! Hundarna fick springa lösa i stort sätt hela promenaden men verkade inte sådär jättesugna på att leka med varandra. Men det är ju suveränt att ha två hundar som kan vara lugna och inte bli helt galna när dom träffas (som Mac och Zheeba - snacka om kärlek!).

Nu blir det bädden för mig, Mac ligger bredvid mig på soffan som snarkar som vanligt, trött :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Josefines Blogdesgner