tisdag 29 juni 2010

Träning

Nu var jag och Jill iväg till Karlslund och tränade lite, bäst att passa på när det är svalt, för någon mer träning på dagtid blir det nog inte, känns inte rätt för hundarna när det är så himla varmt.

Men idag tränade vi platsliggning och att han ska komma och stanna halvvägs och det satt fint :) Skönt att han har fattat det här med stanna. Tränade inkallning och att han ska stanna när jag går runt och kommer bakifrån, ligga rakt och titta framåt och det funkar, duktig liten! Körde lite sitt, ligg, kryp, stanna osv också. Han kan om han vill minsann! Och kommando stå verkar fungera bra nu när jag har hittat ett bra handkommando för det också. :)

Zheeba var ju en stjärna som alltid! Jag gillar den hunden nå gryymt. Hon ska bli min nån dag ;)

Nu blir det mys med karln som har varit ensam hela tiden nu när vi har varit ute, han är inte riktigt ensamhetstränad ;)

God natt gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Josefines Blogdesgner