tisdag 3 januari 2012

Året som gick

Då har vi återigen ett nytt åt, en ny start!

År 2011 tycker jag har gått väldigt fort... Men när man sitter och tänker tillbaka på vad man har gjort så känns det inte länge som man har hunnit med så speciellt mycket?!

Mac fyller alldeles strax 2 år, HERREJÖSSES! Och under 2011 så hann han med att göra sitt MH, med mycket fint resultat, matte är meganöjd! Lovande inför korningen som planeras in under 2012.

Vi hann även med att ställa ut lillemannen, han fick dock mycket kritik över att han var mager, tyvärr måste jag instämma i detta då det har varit enormt svårt att få honom att äta, men efter truggande och truggande så har vi nu kommit fram till lösningen på detta problem: Färskfoder - klass. Inget annat märke, bara klass plus funkar. Kräsna hund! Men han har nu blivit riktigt pigg på att äta och har på snart 2 månader gått upp 4 kg och det är jag mycket nöjd med!

ja, utställningarna har då varit endast VG men utöver "mager" så har det varit fin kritik :-)

Vi har hunnit med att ta en start i lydnadsklass 1 och slog till med ett 1:a pris! Oväntat men glädjande!



Och vad planerar vi inför 2012 ? Vi ska försöka hinna med en start i bruks - spår antagligen, och vi ska ta LP1:an, han kommer ställas i Danmark, domarna kanske är snällare här ;). Ja, på tal om det! Jag har ju flyttat ifrån min sambo, eller föredetta sambo och bor numera nere i danmark, sen får vi se hur länge det blir, men vi trivs bra så vi blir nog kvar ett tag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Josefines Blogdesgner