måndag 7 februari 2011

Februari

Februari månad hade kunnat börjat bättre för oss...

Den 2:a åkte vi iväg till veterinären och Mac fick sin 1-årsspruta och vi tog blodprov för rabieskontroll och beställde ett pass, för vi ska ju ut på äventyr! Enda till Danmark ska vi ;-) Hälsa på mamma och resten av släkten <3
Mac skötte sig som en ängel och veterinärassistenten försökte än en gång ta med honom hem, men den gubben går inte! :-) Blev en dyr historia, meeen det är det värt!

I torsdags så slutade Mac äta och på fredagen kom det diarré och kräkningar och det höll på tills i söndags då det var lugnt till på måndag em igen men nu verkar det ÄNTLIGEN bli rätsida på det hela! Han har kunnat ätit lite nu på em och magen är bättre och han är mycket lugnare inne, inget pip och oroligheter. Så nu kan mina nerver slappna av lite! Inte roligt när mitt hjärta mår dåligt! Dock har han inte haft feber och har inte heller varit slö, så jag vet inte riktigt vad det var. Men veterinären trodde att han hade ätit något lämpligt men jag kan för allt i världen inte komma på vad det skulle kunna vara, men man kan väl inte ha koll på allt heller...

Så någon träning har det inte blivit, vi har tagit det väldigt lugnt!

Men den 29:e var det födelsedagskalas i västerås, Mac och hans syskon har ju hunnit bli 1 år gamla! (vart tar tiden vägen??) Alla syskon utom Birk deltog och pappa Robin kom och hälsade på, en trevlig dag!

Nu tar jag och Mac och kryper ner i sängen och kurerar oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Josefines Blogdesgner